DOKTORN

Patientnämnden informerar om att de tar emot klagomålshantering

2018/12/11

Patientnämnden i Stockholms läns landsting väljer att med hjälp av en informationsfilm i väntrums-TV informera om den nya lagen runt klagomålshanteringen som trädde i kraft den första januari 2018.

Filmen handlar om att patienter även kan vända sig till Patient-nämnden med synpunkter på den vård de eller en anhörig fått. Filmen kommer att visas på landets mottagningar via väntrums-TV.

Relaterade nyheter

Orvesto: Tidningen Doktorn fortsätter att öka

De senaste siffrorna från Orvesto* talar sitt tydliga språk; räckvidden för landets enda renodlade väntrumstidning fortsätter att öka. Tidningen som i över 10 år har…

DOKTORN

2018/09/10